Eerste dag terugreis

6 augustus 2023 - Übelbach, Oostenrijk

Vanmorgen begonnen om zeven uur met nog een keer naar de tunnels om te mediteren. Wat ga ik dit missen. Het oorspronkelijke plan was om negen uur te rijden. Maar Dominicus sprak ons gisteren aan dag vandaag Thea haar verjaardag is en of we wilden helpen om haar verrassen  en om tien uur taart te komen eten in ravne park.

F8418BAD-8B4C-4FC0-A41E-17852DF481DF
je kan goed aan haar gezicht zien dat dat gelukt is. We kwamen al zingend aanlopen en ze wist niet wat ze zag. Heerlijke gezonde taart gegeten onze gids was er ook bij en zelf d’r Samir met hond Sunny waren erbij

A9288830-B152-4F4B-B1A8-1120620F2589
dus om half elf vertrokken wij per auto. Onze gids vd week Ayden wilde Lydia en Martine naar het vliegveld brengen en hun een rondrit door Sarajevo geven aangezien hij daar woont. Eerste deel van de reis verliep voorspoedig tot een kilometer voor de Bosnische grens daar liep het vast en hebben we twee uur moeten wachten voor we aan de beurt waren om onze paspoorten te laten zien. Geen EU land dus dichte grens. Na twee uur weer door kunnen rijden door Kroatië met af en toe een flinke plensbui. Ook Kroatië en Slovenië gingen voorspoedig. Tot de grensovergang Slovenië Oostenrijk hier werden we aangehouden. We hadden geen Slovenië vignet op de auto. (Nooit geweten dat dit moest) Hans moest meelopen naar een busje vd douane en daar waren foto’s te zien van de auto bij de Kroatië Sloveense grens dat er geen Vignet op de auto zit. Normaal kost het 32 euro voor zeven dagen en nu 182 euro🙈. Weer een lesje geleerd. We hebben door gereden tot half tien en zitten nu in Graz Oostenrijk . We hebben ongeveer 600 km gereden. Mooi hotel gevonden , morgen ontbijten en weer op pad

DBA0D102-3C80-4FDA-95FE-399CDC984D3C